ආකර්ෂන න්යාය සහ බෞද්ධ දර්ශනය [The Law Of Attraction and the Buddhism]
බටහිර දර්ශනයට අනුව;
ආකර්ෂන න්යාය (The Law Of Attraction-LOA) සරලවම පවසන්නේ අප අවධානය යොමු කරන ඕනෑම දෙයක් අපේ ජීවිතයට ආකර්ෂණය කර ගැනීමේ හැකියාවයි. වයස, ජාතිය හෝ ආගමික විශ්වාසයන් නොතකා, විශ්වය පාලනය කරන න්යාය වලට අපි සියලු දෙනාටම ආකර්ෂණය වන ස්වභාවයක් ලෙස සැලකිය හැකිය. ආකර්ෂණීය න්යාය යනු අපගේ සිතුවිලිවල ඇති ඕනෑම දෙයක් යථාර්ථය බවට පරිවර්තනය කිරීම සඳහා මනසේ බලය යොදා ගැනීම යි. මූලික වශයෙන් ගත් කල, සියලු සිතිවිලි අවසානයේදී සිදුවනු ඇත. අප දෙයක අවශ්යතාවය සෘණාත්මකව අවධානය යොමු කරන්නේ නම්, ඒවා අඳුරු සිතුවිලි ලෙසම පවතිනු ඇත. අප ධනාත්මක සිතුවිලි කෙරෙහි අවධානය යොමු කරන්නේ නම්, අප අරමුණු කරගත් ඉලක්කයන් ඉලක්ක කර ගන්නේ නම් දැවැන්ත ක්රියාමාර්ගයකින් ඔවුන්ව සඵල කර ගැනීමට ක්රමයක් පහසුවෙන්ම සොයා ගැනීමට මඟ පෑදේ.
ආකර්ෂණ න්යාය භාවිතා කරන්නේ කෙසේද?
බටහිරුන් පවසන පරිදි ආකර්ෂන න්යාය ජීවිතයේ ලොකුම අභිරහස් අතුරින් එකක් වන අතර ඉතා ස්වල්පදෙනෙකු ඔවුන්ගේ දෛනික වැඩ කටයුතු වලට මෙම විශ්වීය නියමය මනාව ප්රයෝජනයට ගන්නා බවක් කියයි. අප අපගේ පැවැත්මෙන් සෑම තත්පරයකම නොදැනුවත්වම, චින්තනය සහ හැඟීම් ලොවට මුදා හරින අතර වැඩි වැඩියෙන් ඊට අනුරූපව යම් යම් දේ ආකර්ෂණය කරන්නෙමු.
අවාසනාවකට, අපගෙන් බොහෝ දෙනෙක් තවමත් අප තුළම ගැඹුරින් හිර කර ඇති සෘණාත්මක විභවයන් වල අන්ධව සිටීම නිසා, සිතුවිලි හා හැඟීම් නිරාකරණය කරගැනීම පහසු කටයුත්තක් නොවේ (Eg: වැරදි සිතුවිලි යැවීම සහ ජීවිතයට වඩා අනවශ්ය හැඟීම් සහ සිද්ධීන් ආකර්ෂණය කර ගැනීම ). මෙය කියවීමෙන්, ආකර්ෂණීය න්යාය අපේ ජීවිතයේ වැඩ කර ඇති බව සොයා ගැනීමට සහ සැමරීම සඳහා විශිෂ්ට හේතුවක් විය යුතුය! ආකර්ෂණ බලය අප විසින් අවබෝධ කරගත් පසු (එය තවදුරටත් රහසක් නොවේ) අපේ එදිනෙදා ජීවිතයට ඵලදායී ලෙස මෙය අදාළ වන ආකාරය ඉගෙන ගත හැක.
මීට අවුරුදු 2500 කට පෙර ආකර්ෂණ න්යාය මුලින්ම ගැඹුරින් දේශනා කලේ බුදුන් වහන්සේ ය. කෙසේ හෝ වේවා මෙම නව සංකල්පය ව්යාප්ත වීමත් සමග බටහිර සංස්කෘතියට සහ විවිධ වූ සමාජයන් තුළ 'කර්ම' යන පදය ද ජනප්රිය වී ඇති බව මනාව පැහැදිලි ය.ස්වභාව ධර්මයේ සියලුම නීති සම්පූර්ණයෙන්ම පරිපූර්ණයි, එනම් ආකර්ෂණීය න්යාය හැර වෙනත් කිසිවක් නැති බවක් මොවුන් ප්රකාශ කර යි.සිතන දෙය කුමක් හෝ සිතුවිල්ලක් හෝ කුමන ජීවිතයක් හෝ ගත කිරීමට අපේක්ෂා කළත්, අදහසක් මත තබා එය මනසෙහි ඇසට පෙනේ නම්, එය අපගේ දේ කර ගැනීමට හැකි වනු ඇත - ඒ අපගේ ද යම් උත්සාහයක් සමඟිනි.
සෘණ ස්වභාවයෙන් මිදෙන්නට සහ ආකර්ෂණය පිළිබඳ විශ්ව න්යාය;
ආකර්ෂණ න්යාය පිලිගැනීම සහ පිළිගැනීමෙහි ඇති වඩාත්ම අභියෝගාත්මක කොටස නම්, ජීවිතයේ, යහපත් හා නරක අත්දැකීම් තනිවම හැඩගැසී ඇති බව වටහා ගැනීමම යි. බොහෝ දෙනෙකුට, මෙය විශේෂයෙන්ම දරුණු ලෙස ඇති බව හැඟේ නම්, එය ගිල දැමීමට ඇති තිත්ත බෙහෙත් පෙත්තක් මෙන් විය හැකිය. කෙසේ වෙතත්, සැබැවින්ම ආකර්ෂණීය න්යායයේ සැබෑ යථාර්ථය අවබෝධ කර ගැනීමෙන් පසු, ජීවිතයේ වගකීම් භාර ගැනීමටත්, බියෙන් නිදහස් වීමටත් සහ අලුත් බලාපොරොත්තු ධෛර්යයෙන් සිදු කළ හැකිය.
ක්වොන්ටම් භෞතික විද්යාව සහ ආකර්ෂණ න්යාය;
මෑත වසරවල ක්වොන්ටම් භෞතික විද්යාඥයන්ගේ කාර්යය අපගේ මනසෙහි බලය හා විශ්වය තුළ මනසට ඇති බලයේ ඇති බලපෑම මත විශාල දැනුවත් වීමක් ලඟා කර ගෙන තිබේ. ක්වොන්ටම් භෞතිකයට අනුව ආකර්ෂණීය න්යාය පිලිබඳ පූර්න අවබෝධයක් ලබා ගැනීමට නොලැබෙ යි.තවද බොහෝ දෙනෙක් කිසි විටෙකත් කැමැත්තක් නොදක්වන්නේ නම්, මෙම ත්යාගශීලී හා ආකර්ශනය කර ගැනීමේ න්යායයෙන් ලබා ගත හැකි බොහෝ ප්රතිලාභ භුක්ති විඳිය නොහැකි බව එයින් අදහස් කෙරේ.LOA ගැන වැඩි විස්තර ලබා දීමට භෞතික විද්යාඥයින් පැමිණෙන හෙයින්, හුදෙක් අපට අපගේ ජීවිතයේ නිර්මාතෘවරුන් සහ පාලකයන් සැබවින්ම හඳුනා ගැනීම වැඩි ඈතක නොවන වගක් පැහැදිලි ය.විශ්වය හැම විටම අපගේ දිශාවෙහි සිටින නිසා සතුටු වන්න ඔවුන් ආරාධනා කර යි!ආකර්ශනය වන න්යාය ඵලදායී අයුරින් භාවිතා කරන ආකාරය ඉගෙන ගැනීම සඳහා වැඩි කාලයක් යෙදවීම,ජීවිතයේ වඩාත්ම සම්පූර්ණ වීම හා ඵලදායී වනු ඇත. සීමාවන් නොමැත; අපගේ මනස විවෘත කිරීම හා විශ්වයේ ස්වාභාවික බහුලතාව භුක්ති විඳින්න.
ඇති බවක් මට හැඟේ.මැවුම් වාදයක සිරවී සිටින ඔවුහු මේ ආකාරයෙන් හෝ විශ්වීය රටාව අවබෝධ කරගෙන ඇත්තේ ගෞතමයන්ගේ මහඟු දායාදය නිසා බව කවුරුත් දන්නා නොරහස කි
පෙරදිග බෞද්ධ දර්ශනයට අනුව;
මනෝ පුබ්බංගමා ධම්මා,මනො සෙට්ඨා මනොමයා,මනසා චෙ පදුට්ඨෙන,භාසති වා කරොති වා,තතො නං දුක්ඛ මන්වෙති,චක්කංව වහතො පදං.
සිංහල තේරුම :
සියලු සිතුවිලි වලට මනස (සිත) ම ප්රධාන වේ ,ශේෂ්ඨ වේ. එසේම සියලු සිතුවිලී සිතින්ම උපදී. යමෙක් මාන ආදියෙන් කිලිටි වු සිතින් යුතුව යම් බසක් කියයි නම් හෝ යම් දෙයක් කරයි නම් හෝ එහි අනිටු විපාක වශයෙන් දුක , සන්තාපය හා අසාර්ථකත්වයම ඔහු කරා ළගාවන්නේය. ගැල බැඳී ගොනා පසු පස ඔහු අනුව යන රෝදය මෙනි.
- ගෞතමයන් වහන්සේ, ධම්මපදය
ධම්මපදයේ මෙම පළමු පේළි බොහෝ විට "ආකර්ෂණ නියමය" උගන්වන ගුරුවරුන් විසින් උපුටා දක්වා ඇත. ලෝකයේ ශ්රේෂ්ඨ ආධ්යාත්මික ගුරුවරුන් මෙම අදහස කිසියම් ආකාරයකින් උගන්වනු ලැබ ඇති බවට සාධකයකි. එය තවමත් හුරුපුරුදු අය සඳහා ආකර්ශන නීතිය (නැතහොත් LOA සඳහා කෙටියෙන්) යනු අපගේ චින්තනය - සවිඥානික සහ සිහිකල - මිනිසුන්, සිද්ධීන් සහ අවස්ථා අපේ ජීවිතවලට ආකර්ෂණය කර ගන්නා අපූර්ව ක්රමය යි. සාරාංශයෙන්, LOA අවධාරනය කරන්නේ අප අපගේ යථාර්ථයේ නිර්මාතෘ බවය. මනස, අප සිතන දෙය, අපේ මනසෙහි කුමක් සිදුවේදැයි අප සිතන්නේද, අප ආකර්ෂණය එය කරගනි. "මතුපිටින් මෙම ප්රකාශය ධම්මපදයේ ආරම්භයට බෙහෙවින් සමානයි පෙනේ. බොහෝ අය LOA හා බෞද්ධ ඉගැන්වීම් අතර සමාන්තරයන් ඇති කර ගෙන ඇත. අපගේ ක්රියාවන් පමණක් නොව, අපේ සිතුවිලි හා අභිප්රාය අපගේ ජීවිතයේ වර්තමාන තත්ත්වය තීරණය කර ඇති බව බුදුන් පැහැදිලිවම සඳහන් කරයි. කෙසේවෙතත්, බුද්ධ ධර්මය හා ආකර්ෂණ ඉගැන්වීම් අතර ඇතිවන වෙනස්කම් මෙම දැනුම
LOA ඉගැන්වීම් ජීවිතයේ දී අපට අවශ්ය දේ ලබා ගැනීම අවධාරණය කරමින් සහ ආශාව ඉක්මවා යමින්, අපගේ භෞතික ආශාවන් ශක්තිමත් කර ගැනීමට උගන්වන අතර බුදුන් වහන්සේ අපේ අදහස් සිතුවිලි මඟට යොමු කිරීමෙන් හෝ අනුගත වීමෙන් (සිතුවිලි නිරීක්ෂණය කිරීමෙන්) මානවයා තුළ ඇති ආශාවන් වල යථාරූපය හෙවත් තාවකාලික ස්වභාවය පෙන්වාදී එයින් මිදීම ගැන අවධාරණය කර යි. ඇත්ත වශයෙන්ම, ආශාව ඉටුවීම යනු සදාකාලික නිෂ්ඵලභාවය ලඟා කර ගැනීමම යි.
ආකර්ෂණීය ඉගැන්වීම ධනාත්මක චින්තනය අවධාරණය කරන අතර අපට අවශ්ය ජීවිතය නිර්මාණය කිරීම පිණිස 'ප්රායෝගිකව' යම් යම් ක්රම උපකාරී කරගැනීම (දෘශ්ය පුවරු, ආදිය) පිලිබඳ අවධාරණය කර යි. බුදුන්ගේ සෑම ආශාවක්ම තම පියාණන් විසින් ඉටු කරනු ලැබූ අතර, ඔහුගේ ආධ්යාත්මික හෝ ස්වභාවික යථාර්තය කිසි දිනක අවදි නොකරන ලදී. නමුත් මෙය බුදුන්ට ප්රීතියට මඟ පෑදුවේ නැත - ඔහු නිවසින් පිටව ගිය විට දැඩි ලෙස ප්රතිරෝධය දැක්වීය, පසුව එය තේරුම් ගත්තේය, ගෞතමයන් මැද මාවත හෙවත් ආර්ය අෂ්ඨාංගික මාර්ගය සොයා ගත්තේය, ඔහු බුද්ධත්වයට පත්වූයේ ය.
බුද්ධ දර්ශනය සහ ආකර්ෂණ න්යාය ඉගැන්වීම් වල බොහෝ වෙනස්කම් ද ඇති අතර, එය වඩාත් සාධාරණව ප්රකාශ කිරීමට, බුද්ධ දර්ශනය ද්රව්යමය බහුලත්වය විදහා දැක්වීමට වඩා ආධ්යාත්මික දර්ශනය හෙවත් පරම සත්යය බව හුවා දක්ව යි. ආකර්ෂණීය ඉගැන්වීම් න්යාය බුද්ධ දර්ශනයට අනුව කර්මය හෙවත් එහි බලපෑම යන විශ්ව සංකල්පයට යම් දුරකට පමණක් සමානයි. එබැවින්, ආකර්ෂණීය ඉගැන්වීම් න්යාය අතර සහ බෞද්ධ ඉගැන්වීම් අතර සමානකම් හා වෙනස්කම් තිබේ. ඉගැන්වීම් කාණ්ඩ දෙකෙහි ඇති පොදු පළමු පියවර නම් අපගේ සිතුවිලි සැලකිල්ලට ගනිමින්, අවශ්යයතාවය සපුරා ගත හැකි බව යි.
සියල්ල මනස මතම නිර්මාණය කරගත හැකි බව යි.
සියල්ල මනස මතම නිර්මාණය කරගත හැකි බව යි.
මනෝ පුබ්බංගමා ධම්මා, මනො සෙට්ඨා මනොමයා - සියලු සිතුවිලි වලට මනස (සිත) ම ප්රධාන වේ.
සටහන|චතුර්ක වින්දන හේවගේ
07.08.2017
මනෝ පුබ්බංගමා ධම්මා, මනො සෙට්ඨා මනොමයා - සියලු සිතුවිලි වලට මනස (සිත) ම ප්රධාන වේ
ReplyDelete++++
ReplyDelete